Edukacja

Z powodu epidemii koronawirusa wszystkie zajęcia w siedzibie Biura Wystaw Artystycznych w Kielcach są odwołane bez terminu. Warsztaty z cyklu „Spotkania ze sztuką w domu” odbywają się zdalnie. Poszczególne odcinki można znaleźć na tej stronie – poniżej informacji o Małych Odkrywcach. Polecamy też nasz profil na Facebooku https://www.facebook.com/bwakielce/ i zakładkę zdjęcia.

MALI ODKRYWCY – WIELKIE MOŻLIWOŚCI 2020 – edycja pandemiczna

 

BWA_1929

„Warsztaty Mali Odkrywcy – Wielkie Możliwości odbędą się w tym roku w zupełnie innej formie. Uczestnicy zostaną podzieleni na cztery grupy, z którymi będziemy pracowali zdalnie przez cztery tygodnie wakacji. Uczestnicy będą otrzymywali od nas codziennie zadania fotograficzne do wykonania. Każdy dzień będzie poświęcony odrębnemu problemowi lub tematowi. Wśród nich będą zadania polegające na robieniu zdjęć w przestrzeni naszego miasta oraz w instytucjach, z którymi od lat współpracujemy. Na koniec dnia pracy poprosimy każdego z uczestników o przesłanie dziesięciu najlepszych zdjęć na adres edukacja@bwakielce.art.pl. Prowadzący warsztaty obejrzą dokładnie nadesłane zdjęcia i omówią je w sposób zdalny z uczestnikami” – tłumaczy Magdalena Leśniak z działu edukacji Biura Wystaw Artystycznych w Kielcach.

Jak co roku projekt MALI ODKRYWCY – WIELKIE MOŻLIWOŚCI zakończy wystawa prac uczestników w Galerii Małej Biura Wystaw Artystycznych w Kielcach, której towarzyszyć będzie katalog.

TERMINY:

lipiec:
I turnus – 06.07 – 10.07 (wszystkie miejsca zarezerwowane)
II turnus –13.07 – 17.07 (wszystkie miejsca zarezerwowane)
sierpień:
III turnus – 10.08 – 14.08
IV turnus – 17.08 – 21.08

Maksymalna liczba osób w grupie – 10.
Wiek uczestników 12 – 18 lat.

Prowadzący:
Antoni Myśliwiec – artysta fotografik (Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Świętokrzyski)
Magdalena Leśniak – doktor sztuki (specjalista ds. artystycznych i edukacji w Biurze Wystaw Artystycznych w Kielcach).

Zapisywać można się telefonicznie, dzwoniąc pod numer 41 36 76 447 wew. 25 od poniedziałku do piątku w godz. 8.30 – 15.30. Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.


 

Dział wydawniczy udostępnia on-line kolorowanki przygotowane specjalnie na podstawie zbiorów z kolekcji BWA w Kielcach. Do pobrania tutaj.


Dział edukacji BWA prowadzi nowy cykl zajęć SPOTKANIA ZE SZTUKĄ W DOMU.

Instruktorka Magdalena Leśniak przygotowała specjalny program edukacyjny; na stronie internetowej i na naszym profilu facebookowym publikować będziemy kolejne pomysły na zajęcia i zabawy plastyczne. Co kilka dni będziemy przedstawiać opis zadania wraz z fotografiami przykładowych realizacji.

Gorąco zachęcamy do przyłączenia się do zajęć – wykonajcie pracę i prześlijcie nam ją na adres mailowy: edukacja@bwakielce.art.pl Najlepsze realizacje opublikujemy na stronie i na naszym Facebooku, a po okresie zagrożenia epidemicznego, zaprezentujemy je w naszej nowej galerii działań edukacyjnych w Biurze Wystaw Artystycznych w Kielcach. Na prace będziemy czekać tydzień od opublikowania informacji.

ZAJĘCIA DLA KAŻDEJ GRUPY WIEKOWEJ!!! DO DZIEŁA!

ODCINEK 1 – PLAMIAKI

Plamiaki to stwory, stworzenia, istoty powstałe z rozlanej plamy farby lub tuszu. Wymyśliłam je na studiach jako odskocznię od tego, co malowałam w ramach zaliczeń i dyplomu. Miałam wówczas bardzo surowy, minimalistyczny styl, wymagający precyzji wykonania. W wolnych chwilach w szkicowniku wyżywałam się twórczo, gromadząc swoje PLAMIAKI. Jest to ćwiczenie, w którym wykorzystujemy wyobraźnię i intuicję. Podczas tworzenia kierujcie się zasadą: PRZEDE WSZYSTKIM DOBRA ZABAWA!

PLAMIAKI KROK PO KROKU
Materiały: kartka papieru (najlepiej do farb wodnych), farby do wyboru: akrylowe, akwarelowe, temperowe, plakatowe lub tusz, kredki, flamastry, długopisy

1. Rozlej plamę farby lub tuszu wybranego koloru.
2. Poczekaj kilka minut do całkowitego wyschnięcia plamy.
3. Przyjrzyj się uważnie plamie (lub plamom) i zastanów się, z czym ci się kojarzy, co przypomina.
4. Kredką, flamastrem, długopisem lub pędzlem dorysuj elementy do plamy tak, by przeistoczyła się ona w jakieś stworzenie.
5. Zdjęcie gotowej pracy prześlij na adres: edukacja@bwakielce.art.pl Masz czas do 1 kwietnia.

A oto PLAMIAKI Magdaleny Leśniak

Plamiak 1Plamiak 2Plamiak 3Plamiak 4Plamiak 5
ODCINEK 2 – WIOSENNE IMPRESJE
Zapraszamy na drugi odcinek naszych spotkań, tym razem inspirowany WARSZTATAMI Z MALARSTWA, które Magdalena Leśniak prowadziła w Biurze Wystaw Artystycznych w lutym i na początku marca. Dzieci i młodzież dowiedziały się, czym jest technika malarska i jakie są jej rodzaje. Zobaczyły profesjonalne narzędzia malarskie, takie jak różnego rodzaju pędzle, podobrazia, sztalugi, szpachelki, wałki… Dowiedziały się również, jakie są gatunki malarskie, np.: pejzaż, portret, martwa natura. Zobaczyły wystawę malarstwa Marka Wawro. Na koniec stworzyły własne dzieło w technice akrylu na papierze.
„Wzorując się na przepięknych, lekkich pracach dzieci, które powstały na naszych warsztatach, zachęcam do stworzenia pracy malarskiej na temat WIOSENNA IMPRESJA” – pisze Magdalena Leśniak.

WIOSENNA IMPRESJA KROK PO KROKU

Materiały: kartka papieru (najlepiej do farb wodnych), farby do wyboru: akrylowe, akwarelowe, temperowe, plakatowe, olejne…

1. Zamknij oczy i przypomnij sobie, z czym kojarzy Ci się WIOSNA.
2. Zwróć uwagę na kolory, zapachy i formy.
3. Namaluj szybki, wrażeniowy obraz przedstawiający wiosnę. Może to być pejzaż lub jakiś pojedynczy motyw związany z tą porą roku. Oddaj wrażenie budzącej się do życia natury.
4. Zdjęcie gotowej pracy prześlij na adres: edukacja@bwakielce.art.pl Najlepsze prace zamieścimy w wirtualnej, a później prawdziwej, galerii prac edukacyjnych.

90600163_1052577678446987_4015418169739968512_n90627473_1655739084565187_8628824159360647168_n90594388_266767217660324_7540240637782654976_n90624761_246513336519749_2289085640257568768_n

Plamiak 5
ODCINEK 4 – ŁAPACZ PROMIENI

Łapacz promieni to przestrzenny, ruchomy obiekt, stworzony z błyszczących materiałów, które każdy z nas posiada w domu. Obiekt ten stanowi ciekawą dekorację wnętrza oraz wpływa terapeutycznie na osobę wpatrującą się w niego. Dzieci chętnie wykorzystają go do zabawy.

ŁAPACZ PROMIENI KROK PO KROKU

Materiały: kartonowe pudełko lub tektura, folia aluminiowa, plastikowa butelka, nitka, wieszak, lakier do paznokci, korektor

1. Zaprojektuj w myślach lub na kartce swój ŁAPACZ PROMIENI. Pomyśl, z jakich elementów będzie się składał. Czy będą to formy abstrakcyjne, czy bardziej dosłowne – realistyczne np. zwierzęta, owady, kwiaty…
2. Wytnij elementy do zawieszenia z tektury i plastikowej butelki.
3. Wybrane elementy obwiń lub obklej folią aluminiową, inne pomaluj lakierem do paznokci i korektorem.
4. Przygotowane obiekty nawiń na nitkę i przymocuj do wieszaka.
5. Zawieś swój ŁAPACZ PROMIENI, najlepiej przy oknie.
6. Zdjęcie gotowej pracy prześlij na adres: edukacja@bwakielce.art.pl

92255429_222459655633238_386077414851084288_n(1)92551979_530529334524836_2886810917377409024_n(1)92245408_876908566068672_543354478665924608_n93147246_293536484964992_1325243344938336256_n92169661_257978578562576_4424738414293680128_n

Odcinek 5 – PAPIEROWE SMAKOŁYKI

Papierowe smakołyki to tekturowe obiekty pomalowane farbą, imitujące dania i produkty do jedzenia, które mogą stanowić elementy do zabawy. Idealnie sprawdzą się w zabawię w kuchnię, sklep czy restaurację…Przetestowałam osobiście z córką:) Do ich wykonania potrzebujemy jedynie tekturki lub sztywnej kartki i czegoś do rysowania lub malowania. Moje pomalowałam farbą plakatową, ale wystarczą kredki.

dav

PAPIEROWE SMAKOŁYKI KROK PO KROKU

Materiały: kartonowe pudełko lub tektura, dowolne farby, kredki lub flamastry (można również łączyć techniki)

1. Pomyśl jakie dania lubisz najbardziej. Jeśli jesteś rodzicem małych dzieci, zapytaj je co lubią jeść i jakie produkty będą im potrzebne do zabawy.

2. Na tekturze lub kartce narysuj ołówkiem kształt wybranego dania.

3. Pokoloruj papierowe smakołyki, zwracając uwagę na barwy które występują w rzeczywistości. Przypomnij sobie soczystą czerwień pomidora, intensywną zieleń groszku czy złoto miodu…

4. Jeśli używasz farb, poczekaj aż obiekty wyschną. Teraz możesz ruszać do zabawy!

5. Zdjęcie gotowej pracy prześlij na adres: edukacja@bwakielce.art.pl

Zdjęcia zamieścimy w naszej wirtualnej galerii https://www.facebook.com/bwakielce/photos/?tab=album&album_id=2522280911209697

A najlepsze po kwarantannie najlepsze prace trafią do prawdziwej galerii działań edukacyjnych

dav dav dav

 

Odcinek 6 – TĘCZOWE KORALE

Tęczowe korale to naszyjnik, który możecie wykonać ze zwykłej kartki papieru pomalowanej farbami. Pomysł poddał mi mój partner, który robił takie cudeńka w dzieciństwie wspólnie ze swoimi siostrami. Naszej córce bardzo przypadły do gustu, choć największą radość sprawiało jej ich niszczenie:) (Hania uwielbia rozklejać pojedyncze koraliki).

TĘCZOWE KORALE KROK PO KROKU
Materiały: nożyczki, patyczek lub śrubokręt (do nawijania), kartka zwykłego papieru formatu A3 lub A4, dowolne farby, pędzelek, klej biurowy.

1. Pomaluj kartkę papieru w pasy szerokie na ok. 3 cm. Maluj pasy na kartce zorientowanej poziomo, czyli wzdłuż krótszego boku. Ty decydujesz o kolorach. Ja wybrałam intensywne tęczowe barwy.

edf

2. Potnij kartkę w ten sposób, żeby powstały wielokolorowe, zwężające się pasy o kształcie wydłużonego trapezu. Dłuższa podstawa trapezu będzie szerokością koralika. Im dłuższy pas, tym grubszy koralik.

dav

3. Nawijaj powoli kolorowy pasek na patyczek lub śrubokręt, zaczynając od szerszego końca. Przyklej końcówkę. Tak powstaje koralik. Zrób to samo z resztą pasków.

dav

edf

4. Nawlecz wykonane korale na nitkę lub rzemień. Naszyjnik gotowy!

edf

5. Zdjęcie gotowej pracy prześlij na adres edukacja@bwakielce.art.pl. Najlepsze prace zamieścimy w wirtualnej, a później prawdziwej, galerii prac edukacyjnych.

dav

 

Odcinek 7 – WANIENNA ABSTRAKCJA Tym razem propozycja, która spodoba się szczególnie małym dzieciom, czyli WANIENNA ABSTRAKCJA.

Magdalena Leśniak z działu edukacji BWA tłumaczy: Praca wymaga pomocy i udziału dorosłego. W „waniennej abstrakcji”
liczy się PROCES tworzenia, a nie efekt końcowy. Dzięki tej plastycznej zabawie dzieci doświadczą zjawiska mieszania się barw. Możemy podejść do tego ćwiczenia
w sposób spontaniczny, mieszając kolory intuicyjnie, lub zwracając uwagę na zasady łączenia barw. Warsztaty są brudzące, ale dzięki pomieszczeniu, w którym
je przeprowadzimy, można po skończonej pracy szybko zaprowadzić porządek.

edf

WANIENNA ABSTRAKCJA KROK PO KROKU

Materiały: wanna, woda, farby plakatowe, patyczek lub pędzelek, kilka pojemników dowolnej pojemności.

1. Wlej niewielką ilość wody do wanny.
2. W przygotowanych pojemnikach rozpuść kilka farb plakatowych o różnych kolorach.
3. W wannie ustaw 2-3 pojemniki, wypełnione wodą.
4. W dowolny sposób wlewaj zabarwioną wodę do wanny i ciesz oczy widokiem rozpływających się i mieszających się kolorów. Zrób zdjęcia z przebiegu doświadczenia.
5. Zdjęcie prześlij na adres edukacja@bwakielce.art.pl
6. Zdjęcia zamieścimy w internetowej, a najciekawsze – także w prawdziwej galerii działań edukacyjnych.

edf

edfedf

Odcinek 8 – MAGICZNY POKÓJ

Jeśli chcesz wprowadzić do swojego pokoju tajemniczą i ciepłą atmosferę, to zrób witraż! Wystarczy prasowana bibuła, nożyczki i taśma klejąca. Wykorzystaj słońce do aranżacji swojego wnętrza. Odmień pokój dziecka, sprawiając mu tym wiele radości. Zasłońcie wspólnie okno lub jego kawałek. Witraż może mieć dowolną formę. Ja zrobiłam patchworkowy, prosty w wykonaniu. Ty możesz wyciąć dowolne formy. Do tego typu witrażu nie potrzeba szablonu, wystarczy skleić ze sobą każdy fragment i gotowe!

MAGICZNY POKÓJ

Materiały: prasowana bibuła, nożyczki, taśma klejąca.

1. Zastanów się, w którym pomieszczeniu zamontujesz swój witraż. Polecam okna od strony bardziej nasłonecznionej, wtedy kolorowe światło będzie wypełniało pomieszczenie przez wiele godzin.

2. Jeśli wybrałeś/wybrałaś już miejsce, pomyśl o formie witrażu. Wybierając mój sposób, wystarczy, że zmierzysz powierzchnię do zaklejenia i skleisz ze sobą pojedyncze kawałki bibuły do formatu okna.

3. Gotową płachtą zakryj okno, szczelnie doklejając brzegi do ramy okiennej.

4. Zdjęcia gotowego witrażu prześlij na adres: edukacja@bwakielce.art.pl

 

edf dav

sdr


 INFORMACJE OGÓLNE

Na zajęcia zapraszamy grupy zorganizowane od 5 do 30 osób. Nie muszą być to klasy ze szkoły czy grupy przedszkolne, ale także kilkoro dzieci z sąsiedztwa z opiekunem albo zaprzyjaźnione rodziny.

Czas trwania zajęć 60 minut.

Koszt zajęć to 5 zł od osoby.

Niektóre zajęcia są bezpłatne, np. z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka.

Z opłat zwolnione są dzieci będące w trudnej sytuacji materialnej oraz wychowawcy i opiekunowie grup. Honorujemy Kartę Dużej Rodziny.

Wszystkie materiały zapewnia BWA.

BWA_5412

Projekty i prowadzenie zajęć: dr Magdalena Leśniak - malarka

Zapisy i szczegółowe informacje

41 36 76 447  wew. 25

edukacja@bwakielce.art.pl 

Zapisów na zajęcia prosimy dokonywać telefonicznie lub osobiście w sekretariacie BWA przy ul. Kapitulnej 2 w Kielcach w godzinach od 8.30 – 15.30.

RK9

 

 


Zajęcia dla SENIORÓW – UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU „PONAD CZASEM” rok akademicki 2019/2020

1 lutego 2015 roku BWA rozpoczęło współpracę z Uniwersytetem Trzeciego Wieku „Ponad czasem” . Specjalnie dla seniorów nasza instytucja przygotowała cykle zajęć ściśle związanych ze sztuką.  Spotkania ze studentami Uniwersytetu Trzeciego Wieku odbywają się w grupach ok.  dwudziestoosobowych.

BWA_6939

ZAJĘCIA Z RYSUNKU I MALARSTWA – Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami rysunku i malarstwa z natury oraz rozwinięcie kreatywnego myślenia. Zajęcia odbywają się w budynku BWA oraz w plenerze.

_BWA8234

JESTEŚMY OTWARCI NA PAŃSTWA PROPOZYCJE. W MIARĘ MOŻLIWOŚCI PRZYGOTUJEMY ZAJĘCIA DLA KAŻDEJ GRUPY ZORGANIZOWANEJ NA DOWOLNY TEMAT ZWIĄZANY ZE SZTUKĄ.

ZAPRASZAMY!

BWA_8217

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Archiwum serwisu

Wyszukiwarka