Zapowiedź wystaw / wernisaż 12 września 2018

2018-Rena-Wota-Touch-me-Please

 

 

 

 

 

 

GALERIA MAŁA
7-28 września 2018 / wernisaż – 12 września

RENATA WOTA
Touch me Please
obiekty 3D

Urodzona w Przemyślu. Freelancer, członkini ZPAMiG (Związek Polskich Artystów  Malarzy i Grafików) i European Artists e.V. w Niemczech. Od roku 1998 zajmuje się malarstwem, grafiką unikatową tkaniną, tworzy obiekty, instalacje, realizacje w przestrzeni zewnętrznej, akcje i wydarzenia artystyczne. Wystawy i realizacje: Polska , Węgry, Niemcy, Rumunia, Słowacja, Austria, Włochy, Słowenia, Bośnia i Hercegowina, Finlandia, Egipt, Mołdawia, USA, Holandia.

Rena Wota / zapis energii miejsc (…) W najnowszych pracach graficznych – Rena Wota koncentruje się na budowie wielowarstwowych obiektów przestrzennych tworzonych
przy użyciu szarego papieru pakowego, które maluje lub zadrukowuje. Autorka nie stroni także od starych gazet, kolorowych magazynów, folderów reklamowych, książek
czy albumów. Tego rodzaju druki gotowe / ready prints stanowią obecnie podstawowy materiał / obszar jej zainteresowania.
Za pomocą prostych w formie zabiegów, autorka preparuje / formuje / montuje we właściwy sobie – bezpośredni sposób – pojedyncze lub wieloczłonowe obiekty, albo
raczej przedmioty – do dotykania, gładzenia, ale także przeglądania, poszukiwania czy odnajdywania znajomych tropów, analizowania rozpoznanych znaków, kojarzenia
napotkanych faktów, a w końcu także do czytania … Tytuł większego cyklu „Touch Me Please” jest niejako zaprzeczeniem znanej i frustrującej sytuacji w wielu muzeach
i galeriach, gdzie bezpośredni kontakt z jakimkolwiek Dziełem Sztuki jest zupełnie niemożliwy.

Dla Reny Wota ta sytuacja wydaje się trudna do zaakceptowania. Interaktywna / bezpośrednia / fizyczna łączność z odbiorcą jest podstawą obecnego wymiaru jej sztuki.
Poprzez unikalną formę prace te wprost zachęcają, czy wręcz prowokują odbiorcę do bezpośredniego, fizycznego kontaktu z nimi poprzez dotyk.

Woytek Grela


2018--vinaj-sharma

 

 

 

 

 

 

GALERIA DOLNA
7-28 września 2018 / wernisaż – 12 września

VINAY SHARMA (Indie)
Rhythmic past

collage, technika własna, instalacje

Urodził się w 1965 roku w Lalsot, w Jaipur, w Radżastanie. W 1986 uzyskał dyplom z malarstwa w Rajasthan School of Arts (Radżastańska Szkoła Sztuk Pięknych), w Jaipur. W latach 1989-90 studiował na Uniwersytecie Liverpoolskim w Anglii w ramach studenckiej wymiany. W 1990 ukończył studia magisterskie w zakresie grafiki na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Baroda. Wystawy i realizacje: Indie, Anglia, Polska,  Niemcy, Australia, Korea, Rumunia, U.S.A., Egipt.

Kompozycje Vinaya przyciągają wizualnie, nie dyktują jednak niczego. Trudno jest rozdzielić przestrzeń umysłu i duszy. Emocje skręcają się spiralnie wokół siebie. Są dwie kategorie artystów: jedni oddają się sztuce i są przez nią kierowani, drudzy rządzą zmysłowością kreatywności. Podczas gdy ta druga kategoria zmusza przestrzeń sztuki do przyjęcia jakiegoś kształtu, ta pierwsza każe zwrócić się w stronę kreatywności. Vinay należy do tej pierwszej.

Dr M. Balamani
krytyk sztuki


2018-FIGURACJA-NIEMIECKAGALERIA GÓRNA
7-28 września 2018 / wernisaż – 12 września

EXPRESSIVE FIGURATION (Niemcy)
malarstwo, rysunek, grafika artystyczna, książka artystyczna, film animowany

Artyści: Andreas Dress, Steffen Fischer, Hubertus Giebe, Angela Hampel, Gudrun Trendafilov 

Angela Hampel, Gudrun Trendafilov, Andreas Dress, Steffen Fischer oraz Hubertus Giebe należą do najważniejszych saksońskich artystów i artystek, którzy swym niepowtarzalnym talentem wpisali się trwale w historię sztuki. W połowie lat 80. XX w. pokolenie artystów w Dreźnie zwróciło na siebie uwagę, gdyż światy przedstawione na ich obrazach wyróżniały się ekspresyjnym uczuciem oraz gestem. To właśnie oni byli pionierami, prawdziwymi bohaterami, którzy pragnęli wyrwać widzów z letargu, wzbudzić ich niepokój i rzucić im wyzwanie. Po upadku żelaznej kurtyny pozostali wierni sobie i nadal ufają sugestywnej sile namalowanego obrazu domagając się przenośnych przekazów. Uwikłana w mityczne wymiary zjednoczenia zwierząt i ludzi, Angela Hampel, tworzy obrazy kobiet, które przeciwstawiają się skostniałym strukturom patriarchalnym i rozmarzone wyrokują o szczęściu i nieszczęściu. Również Steffen Fischer zajmuje się tradycyjnymi rolami kobiet i mężczyzn w nowej odsłonie – mitologicznych scenerii. Gudrun Trendafilov z kolei to artystka, która swoje myśli i marzenia wyraża w kolorach i liniach sprawiając, że ​​granice stają się przepuszczalne. Rysuje swoje spostrzeżenia i punkty widzenia, komentuje doświadczenia i celowo zajmuje się relacją człowieka z otoczeniem, poszukując w prywatnym życiu bodźców do podjęcia szeroko zakrojonej akcji społecznej. Hubertus Giebe przy użyciu ostrego pędzla poddaje na swoich historycznych zdjęciach dogłębnej analizie warunki społeczne, odnajdując formalnie imponujące metafory dla połączenia przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Andreas Dress w swoich pracach odnosi się do tańca życia ze wszystkimi jego ekscesami, wchłaniając żądzę życia, radość i tragedię, które są z nią związane. Lecz ponad burzliwym wydarzeniem na jego kartach i płótnach unosi się myśl nie do zniesienia, a mianowicie o skończoności tego wszystkiego, o śmierci, w której dąży się do wieczności i żyje wiecznie w ogólności. Wyżej wspomniane artystki oraz artyści są podróżnikami w czasie, tymi którzy przeplatają starożytne historie mitologiczne z przeszłością i szukają sensu w teraźniejszości, na tropie ostatnich wielkich narracji, które pokazują, kim jest człowiek i czym on może się stać.

Kurator/Curator: Karin Weber
Od ponad 30 lat historyk sztuki, artystka i właścicielka Galerii w Dreźnie (Galerie Mitte) towarzyszy twórczości tych niezwykłych osobowości.

visitenkarten-08-2018

 

Archiwum serwisu

Wyszukiwarka