Bachorczyk Bogusław / Gajda Piotr / Haincel Paweł / Jarmoliński Bartek / Kotlicki Piotr / Kuśmirowski Robert / Łyjak Paweł

Bachorczyk Bogusław Urodził się w 1969 roku. Pochodzi z Suchej Beskidzkiej, studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie obecnie pracuje. Jego twórczość dotyczy post-batalistyki, właściwości i mechanizmów pamięci oraz problematyki współczesnych definicji męskości. Tworzy na styku różnych mediów: malarstwa, rzeźby i fotografii. W swojej pracy często używa typowo rzemieślniczych technik. Ważnym jego dziełem jest mieszcząca się w Krakowie pracownia, która jest nieustannie przekształcaną przestrzenią twórczych poszukiwań. Ma w swym dorobku kilkadziesiąt wystaw indywidualnych i udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych w Polsce i za granicą.

wystawy indywidualne wybrane:
2017 – Chlorofil utracony/Królik, który widział jutro”, Galeria ABC, Visual Park, Poznań – Między rzeczami (CKiS Konin, Wierza Ciśnień, Konin
2015- Prosimy nie strzelać, Galeria ATak, Warszawa
2014- Voyage, voyage, Galeria Zderzak, Kraków
2013- Odznaczeni, Muzeum Narodowe w Krakowie – Czysta 17, Bunkier Sztuki, Kraków
2011 – Pocałuj mnie w pierścionek, Bunkier Sztuki, Kraków
2010 – Męskie Kroje, Galeria Floriańska 22, Kraków / Ratusz Miejski, Norymberga

 


 

Gajda Piotr

Urodził się w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie mieszka do dzisiaj. Studia w PWSSP w Poznaniu. Dyplom w 1984 roku. W latach 1990 – 1994 prowadził niezależną galerię sztuki współczesnej Galeria
OFF. W latach 1995 – 2000 organizował Międzynarodowe Spotkania Artystyczne TRANSLACJE. Od 1999 do dziś wraz z przyjaciółmi prowadzi Międzynarodowy Festiwal Sztuki INTERAKCJE. Zajmuje się malarstwem, video i performancem. Od wielu lat tworzy z Gordianem Piecem i innymi Grupę artystyczną RESTAURACJA EUROPA. Uczestniczył w wystawach i festiwalach performance w Polsce i Europie.


Haincel Paweł

Urodził się w 1967 roku. Jeden z najbardziej kontrowersyjnych, radykalnych artystów w Polsce. Jego akcje w przestrzeni publicznej dały powody do ogólnopolskich debat w mediach, o jakości, zależnościach i funkcjach społecznych. Członek niezależnych grup i stowarzyszeń artystycznych: Stowarzyszenie Twórców Kultury Niezależnej Kil-210, Stowarzyszenia Galeria Xylolit, Legenda Grupa Momentaryzm Ścierwo, hardpunkowej grupy Pogodancepolo i TTCCzarny Niejadek, Human-ex, Gruse Hajncel Group, Rewolucja 2010, Kultura Aktywna, Nasza Wiara. Współpracował z tygodnikiem „Przekrój”, gdzie publikowany był jego cykl: „Tekturkowo”. Uczestnik festiwali sztuki, wystaw zbiorowych, wystaw indywidualnych w Polsce, Wielkiej Brytanii, Austrii, Rosji, Szwecji, USA, Litwie. Kandydat do Parlamentu Europejskiego z ramienia Partii Zielonych w 2014 roku. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, filmem video, muralami, działaniami w przestrzeni publicznej. Celem jego różnorodnych zajęć jest samokształcenie, krytyka i kształtowanie zachowań społecznych. Jego akcja „Motyl na procesji” z 2011 roku, stała się tematem ogólnopolskiej debaty w mediach o roli i przynależności przestrzeni publicznej w Polsce. Pracuje w dwóch obszarach. Wewnętrznym, czyli w pracowni, gdzie pielęgnuje i rozwija osobiste wątki, uprawiając malarstwo, rysunek, formy rzeźbiarskie, filmy video. I zewnętrznym, w przestrzeni poza pracownią, gdzie zabiera głos w sprawach społecznych, próbując kreować i wpływać na otaczającą rzeczywistość. Według samego Hajncla, jego twórczość przywraca podstawową funkcję sztuki. Ponownie wpisuje ją, jako głos w debacie społecznej. Sztuka w jego wykonaniu zawsze nacechowana jest szczerością, odwagą i indywidualnością. Nie ma dla niej barier a życie jest jej podporządkowane.


Jarmoliński Bartek – Kurator wystawy

Urodził się w 1975 roku. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, dyplom w 2001 r. w 2018 roku uzyskał tytuł doktora Sztuk Pięknych w Instytucie Sztuk Pięknych
UJK w Kielcach. Zajmuje się malarstwem, collage, rysunkiem, performance. Ma w swym dorobku ponad 30 wystaw indywidualnych i udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych w Polsce i za granicą. Jego prace znajdują się w zbiorach BWA Galerii Bielskiej, Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Fundacji Ateneum w Warszawie, Kolekcji Hestii w Sopocie, Muzeum Regionalnym
w Brzezinach.

wystawy indywidualne/wybrane
2018
– Welcome to the Jungle, 101 Projekt Galeria Sztuki Współczesnej, Warszawa
– Portret własny jako obraz będący komunikatem w obszarze kulturowym,
Galeria Mała BWA Kielce
2017
– Powrót w rodzinne strony / Jacek Malczewski – Bartek Jarmoliński,
Muzeum Regionalne, Brzeziny
– Dzień mężczyzny 2, Galeria Olympia, Kraków
– Dzień Mężczyzny, Galeria Tłustym Drukiem, Łódź
2016
– Wotum, Wozownia, Toruń
– Introdukcja / Jacek Malczewski – Bartek Jarmoliński, Muzeum Miasta Łodzi, Łódź
– Układ limbiczny, BWA, Kielce
– Układ limbiczny, Galeria Zielona, Busko Zdrój
– Toksemia, Galeria NURT / ZPAP, Toruń (z Iwoną Demko)
2015
– Organica, Wozownia, Toruń
– VICE,CS Solvay, Kraków
– Panaceum, BWA, Gorzów Wielkopolski
– Versus, Galeria Sztuki im. Jana Tarasina, Kalisz (z Iwoną Demko)
– Misinterpretation, Eden Court, Inverness, Scotland
– Vice Versal, Galeria Korekta, Warszawa (z Iwoną Demko)
– Uwarunkowania genetyczne, Galeria Olympia, Kraków
2014
– Antyatlas, Galeria Pusta, Katowice
– Psychobiologic, Ośrodek Działań Artystycznych, Piotrków Trybunalski
2013
– Zderzenia, Baszta czarownic, Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Słupsk
– Stany skupienia, Galeria Korekta, Warszawa
2012
– Gdzieś jest lecz nie wiadomo gdzie świat w którym baśń ta dzieje się,
Galeria Olympia, Kraków
– Sacrum Commercium, Centrum Promocji Młodych
Muzeum Częstochowskie, Częstochowa
– Impossible, SH Studio, Warszawa
2011
– Cooltowi, Otwarta Pracownia, Kraków
– Santo Subito, Labolatorium, Centrum Sztuki Galeria El, Elbląg
– Saint M, Galeria Od Nova, Toruń, Galeria Zero, Berlin, Germany
– Konflikt jako źródło wartości, Rynek Sztuki, Łódź
– I’m polish men, Muzeum Regionalne, Brzeziny
2010
– Santo Subito, Sztukpol, Stróżówka, Łódź
– Dobre wszystko co dobre, Galeria Przy Automacie, Warszawa


 

Kotlicki Piotr

Urodził się w 1972 roku. Malarz, twórca filmów eksperymentalnych. Absolwent Akademii SztukPięknych w Łodzi na Wydziale Edukacji Wizualnej; dyplom w 2000 roku pod kierunkiem prof. Ryszarda Hungera. Wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Laureat Grand Prix III Interference Festival w Gdańsku (Teatr Szekspirowski, 2016) i Grand Prix IV Piotrkowskiego Biennale Sztuki (2017); shortlisted konkursu „100 Painters of Tomorrow” londyńskiego wydawnictwa Thames & Hudson.

wystawy wybrane
2018
– Szaleniec w swoim ogrodzie, Assembly Gallery, Berlin
– Hotel Europa, Galeria Felix Frachon, Bruksela
2017
– Barbarzyńcy, ODA, Piotrków Trybunalski
– Bielska jesień, Galeria Bielska, Bielsko-Biała
2016
– Spilotek, Drei Ringe, Lipsk
– Zamieniamy się w nicość – zawołał generał, Galeria Sandhofer, Salzburg
2015
– Są tu miejsca z których skaczę raniąc się nieraz do krwi, Galeria Olimpus, Łódź
2013
– Splendor tkaniny, Galeria Narodowa Zachęta, Warszawa
– Dazibao, Ningbo Museum of Art, Ningbo, Chiny
2012
– Wejdź na poziom 2.0, Narodowy Instytut Audiowizualny, Warszawa
– Madatac, The Contemporary Audio-Visual&New MArts Festival, Madryt
– Początek końca, Festiwal Simultan, Timisoara


 

Kuśmirowski Robert

Urodzony w 1973 roku w Łodzi. W latach 1998-2003 studiował na Wydziale Artystycznym Instytutu Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie uzyskał dyplom w pracowni rzeźby prof. Sławomira Andrzeja Mieleszki. W roku akademickim 2002-2003 przebywał na stypendium w Pracowni Metalu i Modelowania na Uniwersytecie Rennes 2, Beaux-Arts Rennes. Był nominowany do Paszportów „Polityki”, a w 2003 roku znalazł się na pierwszym miejscu rankingu internetowego magazynu Raster. Związany z Fundacją Galerii Foksal w Warszawie. Mieszka i pracuje w Lublinie. Kuśmirowski odwołuje się do pamięci, historii i nostalgii, jaka towarzyszy kulturze wizualnej z odległej i nieco bliższej przeszłości powoli znikającej pod kolejnymi warstwami. Dzięki temu w jego pracach ujawnia się też wątek wanitatywny – odtwarzanie minionej kultury materialnej staje się sposobem podejmowania tematu krótkotrwałości, przemijalności i śmierci. Podobny charakter mają też jego akcje i działania performerskie, czasami uzupełniane komponowaną przez niego muzyką. Ma w swym dorobku kilkadziesiąt wystaw indywidualnych i udział w wielu wystawach międzynarodowych i w Polsce. Jego „Tężnia” prezentowana była w ostatnich latach w kilku miejscach w kraju, m.in. w Krakowie, Warszawie, Kielcach. Do najważniejszych realizacji Kuśmirowskiego należą „Masyw kolekcjonerski” (Bunkier sztuki, Kraków, 2009), „Bunkier” (Barbican Gallery, Londyn, 2009), „Kanał” (Galeria Manhattan, Łódź, 2006) „The ornaments of anatomy”
(Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2006) „Rysumenty” (Galeria Biała, Lublin, 2002).


Łyjak Paweł

Urodzony w 1983 roku. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom w roku 2008 na wydziale Grafiki w pracowni prof. Henryka Ożoga. Obecnie doktorant na
Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Poszukująca, sięgająca po różnorodne środki formalnego wyrazu twórczość Pawła Łyjaka oscyluje zwykle wokół tematu własnego
ja poddawanego nieustannej artystycznej wiwisekcji. Tworząc kolejne prace artysta korzysta z intymnych, często bolesnych doświadczeń z przeszłości, które konfrontuje ze współczesną mu rzeczywistością. Z pozornie nielogicznych strzępów pamięci buduje wielowarstwowe kompozycje, w których poszczególne obszary oglądów świata mieszają się ze sobą niejednokrotnie przecząc sobie i wykluczając się wzajemnie. Emocjonalne, niemal kompulsywne zestawienia znaków to przede wszystkim próba znalezienia uniwersalnej odpowiedzi na pytania o sens kondycji jednostkowego istnienia. W kontrastach i paradoksach form i znaczeń Paweł Łyjak odnajduje możliwość opowiedzenia o wszystkim tym, co niemożliwe jest inaczej do wyrażenia.