Wystawy haptyczne pozwalają na wyjątkowy kontakt z dziełem. Magdalena Stecka zachęcała podczas wernisażu i oprowadzania kuratorskiego do zamykania oczu i badania poprzez dotyk jej delikatnych prac. Można było dotykać żywiołów zamkniętych w kruchej ceramice: tafli wody, chmur, czy też zminiaturyzowanej powierzchni polskich Tatr, wszystkie na raz, np. Doliny Pięciu Stawów. Pod palcami, wyczuwalne delikatne linie wzniesień nad poziomem morza, subtelne faktury czy tez szkliwione powierzchnie wody. Ale trzeba było skupienia i uwagi, aby je wyczuć. Każda z prac była bardzo subtelnie oświetlona, a całą wystawę zwiedzało się w przygaszonym świetle. Spokojnie bez pośpiechu, poprzez delikatny dotyk można było wyciszyć emocje.
Ekspozycja dostępna była do 28 listopada 2025.
Fot. Dagmara Rogers/BWA Kielce/2025











